Yoggen!

joggenenyoga

 

Wil je geen kilometers hardlopen, maar wel op een rustig tempo joggen? Wil je werken aan je lichamelijke én geestelijke conditie? Dan is dit iets voor jou!

We lopen heerlijk door het Groenendaalse Bos in Heemstede. Om de paar minuten lassen we een pauze in om wat yoga-houdingen te doen. Door de yoga-oefeningen rek je alle spieren en word je je bewust van je lichaam. Ook zul je bewuster joggen en beter ademen tijdens het lopen.

Alles wat je nodig hebt is een basisconditie en goede hardloopschoenen. Ervaring met yoga is niet vereist. Een yogamat is niet nodig, we zullen alleen staande oefeningen en houdingen doen. Neem een flesje water mee voor als je klaar bent.

Begin september wil ik gaan starten met Yoggen.

Doe een keer gratis mee! Besluit je om door te gaan, dan betaal je € 25,- per 4 keer.

Ben je enthousiast geworden, net zoals ik? Meld je dan alvast aan! Geef ook aan of je het liefst op de maandag- of vrijdagochtend zou willen of op vrijdag aan het eind van de middag. Vanaf 16 jaar ben je van harte welkom!

Hopelijk tot snel!

Zonnige groet,

Sandra

20150514_153647                        20150514_153705

Advertisements

Oefeningen voor schouders en nek

Pijn-tussen-schouderbladen

Heb je regelmatig last van je schouders en nek? Dan is het goed om dat gebied een aantal keer per dag los te maken.

Kom rechtop zitten en adem eerst een paar keer naar je buik. Je gezicht is ontspannen. Breng dan op de inademing je schouders naar voren en omhoog. Op de uitademing draai je ze naar achteren en omlaag. Ga zo rustig even door en hou de aandacht in je schoudergebied. Als je schouders beneden zijn, doe je dat ook de andere kant op: inademend naar achteren en omhoog, uitademend naar voren en omlaag. Ga zo door.

Laat dan je schouders weer los. Op een inademing til je je schouders op omhoog, richting je oren. Uitademend laat je je schouders met een zucht los. Herhaal dit een aantal keer en laat zo alles wat je mee tilt op je schouders helemaal los.

Draai nu rustig je hoofd naar links. Je schouders blijven laag. Op de inademing draai je terug naar voren en uitademend draai je je hoofd naar rechts. Zo ga je rustig door en hou de aandacht in je nek. Als je hoofd naar links gedraaid is, hou je dat zo even vast. Adem rustig door, je schouders laag. Inademend kom je terug naar het midden, uit draai je naar rechts. Adem zo ook even door.

Buig nu je hoofd naar links, je oor richting je schouder, schouders blijven weer laag. Inademend zet je je hoofd rechtop, uit buig je naar rechts. Herhaal dit een aantal keer. Als je hoofd naar links gebogen is, hou je dit even vast en adem je door. Ga na waar je rek voelt. Inademend omhoog en uit buig je naar rechts. Zo adem je door. Je gezicht blijft zacht. Inademend rustig omhoog en adem door.

Draai je schouders nog even om en om rond en ook de andere kant op.

Ga na hoe het aanvoelt in je schouders en nek. Doe dit een aantal keer per dag, zeker als je veel achter de computer zit.

Heb je liever dat deze oefening je ingesproken wordt, download dan nu de app Meditatie en Ontspanning met de volgende links:

iPhone: https://itunes.apple.com/nl/app/meditatie-en-ontspanning/id768728719?mt=8

Android:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sandradiependaal.mediatie

Warme groet, Sandra